GDAŃSK ,ul. Elbląska 66

( tel  585588060)

GDYNIA ,ul. Morska 246

( tel 58 664 00 42 )


ZAMÓW JUŻ TERAZ I ODBIERZ CZĘŚCI JESZCZE DZIŚ

ELBLĄG Al.Tysiąclecia 1

( tel 58 236 89 13 )

WYSYŁKA 24h

lub odbiór osobisty

Jaki płyn do wspomagania na dolewkę wybrać?

Płyny eksploatacyjne w pojazdach podlegają zużyciu. Chociaż niektórzy producenci mogą rekomendować dożywotne wykorzystywanie fabrycznie wlanego płynu do wspomagania, zaleca się jego okresową wymianę i organoleptyczne badanie stanu. Co wtedy, gdy płyn jest, lecz jego poziom spadł poniżej minimum?

Za co odpowiada płyn do wspomagania?

Zastanawiając się, jaki płyn do wspomagania na dolewkę wziąć do swojego auta, uwzględnij najpierw jego zadanie. Pomoże Ci to odpowiedzieć sobie na powyższe pytanie i podjąć decyzję o dolaniu lub całkowitej wymianie. Płyn potrzebny do tych operacji znajdziesz na autocaros.pl.

Otóż ten rodzaj płynu eksploatacyjnego odpowiada za przekazywanie siły z kierownicy na układ skrętny osi. Gdyby go nie było i pompa wspomagania działałaby na sucho, skręcanie kierownicą (szczególnie na postoju) wymagałoby ogromnej siły. Nie trudno więc zauważyć, że nagły ubytek płynu lub zapowietrzenie się układu diametralnie pogarsza właściwości jezdne pojazdu i pogarsza bezpieczeństwo.

Kiedy warto dolewać płyn do wspomagania?

W zasadzie jest tylko jedna sytuacja, w której można mieć absolutną pewność, że dolewka nie wywoła gwałtownej reakcji między płynami. Chodzi o moment, w którym kierowca dokładnie wie, jaki płyn jest w układzie i zastosuje ten sam na dolewkę. Odpowiedzią na pytanie, jaki płyn do wspomagania na dolewkę jest odpowiedni, brzmi: identyczny z obecnie wlanym.

Sens dolewania płynu jest wtedy, gdy ubytek pojawia się naprawdę rzadko, a sam jego stan jest bardzo dobry. Jeżeli zachowuje swój kolor i jest wolny od zanieczyszczeń, można pokusić się o dolewkę. W innym wypadku najlepszą opcją będzie wymiana.

W jakich sytuacjach najlepiej wymieniać płyn do wspomagania?

Doradcy z autocaros.pl wiedzą, że płyn do wspomagania najlepiej wymieniać co 60 tysięcy kilometrów. Oczywiście jest to umowny interwał uzależniony od pojazdu, jego wykorzystania i sposobu jazdy. Jednak dla większości kierowców taki czas będzie najlepszy.

Istnieje kilka momentów, które determinują do całkowitej wymiany płynu do wspomagania. Są to:

  • zakup auta z rynku wtórnego – nie masz pewności, jaki płyn został wlany, jaki jest jego stan i czy w ogóle kiedyś był wymieniany,
  • uszkodzenie układu wspomagania kierownicy – znaczny ubytek płynu i wymiana pewnych elementów determinują do zalania układu nowym płynem,
  • wyraźna zmiana wyglądu i zapachu płynu do wspomagania,
  • przegrzanie płynu wspomagania kierownicy.

Zaniedbania w wymianie płynu do wspomagania

Stopniowy ubytek płynu do wspomagania może skutkować koniecznością naprawy układu. Powiększające się zapowietrzenie sprawia, że pompa nie jest tak dobrze smarowana, jak w przypadku całkowitego napełnienia płynem. Jej przegrzewanie może spowodować przyspieszone zużycie i konieczność szybkiej wymiany. A taka operacja jest zdecydowanie bardziej kosztowna i czasochłonna niż regularna wymiana płynu.

Co więcej, można ją wykonać samodzielnie. Wtedy nie będziesz musiał zastanawiać się, jaki płyn do wspomagania na dolewkę kupić, bo wystarczy, że zerkniesz do instrukcji auta danej przez producenta i sprawdzić jego zalecenia co do rodzaju płynu.