GDAŃSK ,ul. Elbląska 66

( tel  585588060)

GDYNIA ,ul. Morska 246

( tel 58 664 00 42 )


ZAMÓW JUŻ TERAZ I ODBIERZ CZĘŚCI JESZCZE DZIŚ

ELBLĄG Al.Tysiąclecia 1

( tel 58 236 89 13 )

WYSYŁKA 24h

lub odbiór osobisty

Jakie są objawy niesprawnych uszczelniaczy zaworowych?

Na pozór niewielkie elementy, zlokalizowane pod pokrywą zaworów silnika, mogą wywołać spore kłopoty. Wymienione na czas, ochronią Cię przed przedwczesnym remontem. Dlaczego powinieneś zainteresować się stanem uszczelniaczy zaworowych i kiedy jest czas na to, by je wymienić? Sprawdzisz to w tym poradniku, a uszczelniacze zaworowe do Twojego auta znajdziesz na autocaros.pl .

Czym jest uszczelniacz zaworowy w silniku?

W zasadzie jest więcej niż jeden w każdym silniku spalinowym. Ich liczba ściśle wiąże się z liczbą zaworów, więc w pojazdach wyposażonych w głowicę 16-zaworowa będzie ich 16. Odpowiadają za blokowanie przepływu oleju silnikowego umożliwiającego pracę zaworów do komory spalania. Znając jedynie tę ich funkcję, możesz łatwo odgadnąć, jakie są objawy zużytych elementów.

Jakie są konsekwencje zużycia uszczelniaczy zaworowych?

O aucie, które ma (być może) zniszczone uszczelniacze zaworowe mówi się, że „pobiera olej”. Oczywiście każda jednostka spalinowa w mniejszym bądź większym stopniu zużywa olej, jednak w przypadku awarii uszczelniaczy jest to bardzo widoczne i destrukcyjne dla silnika. Przede wszystkim substancja smarująca w jednostce przedostająca się do cylindra zostaje wraz z paliwem spalona. Można to zaobserwować, przyglądając się barwie dymu z rury wydechowej. Jeśli jest niebieski – na 100 % silnik spala olej.

Oczywiście nie jest to jedyne zmartwienie użytkownika pojazdu. Wraz z pojawieniem się oleju silnikowego w cylindrach wytwarza się nagar, który ma wpływ na jakość spalania paliwa (uszkodzenie świec żarowych). Spalanie oleju to też konieczność częstych dolewek oleju, a zapominając o niej, można przegapić krytyczne obniżenie się jego poziomu.

Dlaczego nie warto bagatelizować wymiany uszczelniaczy zaworowych?

Dla kogoś, kto niespecjalnie przejmuje się stanem swojego pojazdu, wymiana uszczelniaczy zaworowych może być tylko zbędnym kosztem. Pozornie wystarczy przecież co jakiś czas dolewać olej. Jest to jednak pozorna oszczędność, bo może doprowadzić do uszkodzenia sondy lambda, katalizatora i świec zapłonowych. Nagar przyczynia się też do przyspieszonego zużycia kosztownych komponentów silnika, takich jak kolektor dolotowy i turbosprężarka.

Jak wymieniać uszczelniacze zaworowe w aucie?

Na autocaros.pl znajdziesz egzemplarze uszczelniaczy zaworowych pasujące do wielu aut. Ich cena jest znikoma, a jeśli masz nieco umiejętności, możesz wymienić je samodzielnie. W praktyce jednak jeśli auto ma służyć Ci na lata, warto przeprowadzić nieco więcej prac przy okazji zdejmowania pokrywy zaworów. Chociaż nie jest to konieczne w danym momencie, to ze względu na czyszczenie systemu sterowania zaworami i kompletnej wymiany tych elementów, lepiej będzie oddać głowicę do czyszczenia i planowania. Skoro już głowica jest zdjęta, konieczna będzie też wymiana uszczelki pod głowicą.

Odkładanie na później wymiany uszczelniaczy zaworowych może okazać się bardzo kosztowne. Nie warto oszczędzać na komponentach wybranych do założenia w silniku, bo ich jakość ma bezpośredni związek z trwałością i czasem następnej wymiany.