GDAŃSK ,ul. Elbląska 66

( tel  585588060)

GDYNIA ,ul. Morska 246

( tel 58 664 00 42 )


ZAMÓW JUŻ TERAZ I ODBIERZ CZĘŚCI JESZCZE DZIŚ

ELBLĄG Al.Tysiąclecia 1

( tel 58 236 89 13 )

WYSYŁKA 24h

lub odbiór osobisty

Jakie części w samochodzie psują się najczęściej?

Poniższe zestawienie nie obejmuje akcesoriów, które w sposób naturalny zużywają się podczas jazdy. Nikt nie oczekuje przecież, że będą one niezmienne podczas całego okresu użytkowania auta.

Pomimo tego, że pojazd skonstruowany jest z setek części i wielu skomplikowanych układów, awaryjność pewnych elementów zdaje się większa niż innych. Duży wpływ na taki stan rzeczy ma styl jazdy danego kierowcy, stan dróg w obszarze, po którym się porusza, oraz stopień wyeksploatowania pojazdu (jeśli mowa o aucie używanym). Jakie podzespoły samochodowe ulegają awarii najczęściej?

Części eksploatacyjne na bok

Poniższe zestawienie nie obejmuje akcesoriów, które w sposób naturalny zużywają się podczas jazdy. Nikt nie oczekuje przecież, że będą one niezmienne podczas całego okresu użytkowania auta. Chodzi min. o:

Oczywiście spokojna jazda bez gwałtownego hamowania umożliwia przedłużenie okresu eksploatacyjnego układu hamulcowego. Jednak prędzej czy później należy dokonać zmiany powyższych części. Filtry oleju natomiast w zależności od zastosowania zmienia się cyklicznie przy każdym interwale olejowym lub co kilka lat. A więc warto odpowiedzieć sobie na pytanie: które podzespoły samochodowe psują się najczęściej?

Turbosprężarka

Oczywiście mowa o autach, które posiadają turbosprężarki. W zdecydowanej większości przypadków właśnie ta część silnika ulega awarii. Dochodzi do niej w dużej mierze z powodu nieprawidłowego smarowania. Przyczyniają się do tego następujące czynności:

  • brak regularności w wymianie oleju silnikowego,
  • wyłączanie silnika bez studzenia turbiny po ostrej jeździe,
  • uzyskiwanie wysokich prędkości obrotowych silnika przed jego rozgrzaniem.

Są to rzeczy bardzo często pomijane przez kierowców, ale w dużej mierze właśnie one powodują większość usterek.

Elementy zawieszenia

Należy przyznać, że kierowcy w Polsce częściej narzekają na zużycie elementów zawieszenia. Sprawa ma ścisły związek ze stanem dróg. Nie bez znaczenia jest również styl jazdy konkretnego kierowcy. Jeśli nie szanuje on zbytnio swojego auta i bardzo często pokonuje dołki i ubytki w jezdni z dużą prędkością, w krótkim czasie może dojść w nim do uszkodzenia drążków kierowniczych, stabilizatorów, amortyzatorów czy sprężyn. Można o nie zadbać, starając się w sposób rozsądny korzystać z auta lub wybierać bardzo dobrej jakości podzespoły.

Koło dwumasowe

Celem koła dwumasowego jest tłumienie drgań powstałych na skutek pracy silnika. Wynalazek ten stosowany był do pewnego czasu jedynie w pojazdach zasilanych olejem napędowym. Teraz jednak również wykorzystuje się go w tych benzynowych. W dużej mierze na żywotność koła dwumasowego ma wpływ styl jazdy kierowcy połączona z mocą i masą pojazdu. Jeśli użytkowany jest głównie w mieście i co ważne, bardzo dynamicznie, część ta potrafi nie przeżyć 100 tysięcy kilometrów. Jego wymiana jest związana nie tylko z samym kołem dwumasowym, ale również innymi elementami sprzęgła.

Akumulator

Dlaczego akumulatory w aucie nie wytrzymują tak długo, jak w dawniej? Przede wszystkim chodzi o częstotliwość cykli rozładowywania i ładowania. Obecnie produkowane pojazdy wymagają zasilania wielu systemów związanych z obsługiwaniem multimediów, układów sterujących, czujników i alarmu. Niegdyś wielu z tych podzespołów po prostu w pojazdach nie było. Dlatego też akumulator często “żyje” ok. 4 lat i nadaje się do wymiany. Warto pokusić się o nowy model, by nie nastręczać sobie kłopotów z zimowym rozruchem.

Oczywiście to nie wszystkie podzespoły, które psują się w autach. Awarie powyższych zdarzają się jednak najczęściej i przysparzają kierowcy nie lada problemów. Mogą zupełnie unieruchomić auto i przyczynić się do kosztownego remontu.