GDAŃSK ,ul. Elbląska 66

( tel  585588060)

GDYNIA ,ul. Morska 246

( tel 58 664 00 42 )


ZAMÓW JUŻ TERAZ I ODBIERZ CZĘŚCI JESZCZE DZIŚ

ELBLĄG Al.Tysiąclecia 1

( tel 58 236 89 13 )

WYSYŁKA 24h

lub odbiór osobisty

Jakie są objawy zużytego płynu do wspomagania?

Płyny eksploatacyjne w pojazdach podlegają zużyciu. Chociaż niektórzy producenci mogą rekomendować dożywotne wykorzystywanie fabrycznie wlanego płynu do wspomagania, zaleca się jego okresową wymianę i organoleptyczne badanie stanu. Co wtedy, gdy płyn jest, lecz jego poziom spadł poniżej minimum?

Jaką rolę spełnia płyn do wspomagania?

Sterowanie pedałami hamulca i sprzęgła, a także manewrowanie kierownicą jest często możliwe dzięki pracy pomp wspomagania. W zależności od modelu pojazdu mogą one być zespolone (np. płyn hamulcowy i sprzęgła to jeden układ) lub oddzielne. Dzięki ich obecności jazda samochodem jest bezpieczna, a pojazd „słucha się” kierowcy i natychmiast reaguje na jego polecenia. Oszczędza się też sporo siły. Dlatego w momencie, gdy potrzebujesz uzupełnić płyn lub go wymienić sięgnij po sprawdzone produkty np. z autocaros.pl.

Czy płyn do wspomagania się zużywa?

Z pełnym przekonaniem można powiedzieć, że tak. Płyn krąży w układzie i jest przelewany z komory do komory. Krąży również w pompie, która utrzymuje jego ciśnienie, jest więc poddawany sprężaniu i rozprężaniu. Ruch pompy i poruszanie się wewnątrz układu powoduje, że płyn z czasem traci swoje właściwości na skutek absorpcji zanieczyszczeń i zmiennych temperatur.

Objawy zużycia płynu do wspomagania

A więc, jakie są objawy zużytego płynu do wspomagania? Przede wszystkim jego barwa mocno odstaje od fabrycznego koloru. W jego składzie gołym okiem widać zabrudzenia. Poza tym zużyty płyn pachnie spalenizną.

Poza organoleptycznymi sposobami oceny jakości płynu można wyczuć jego degenerację po sposobie działania układu kierowniczego. Dystrybutorzy tych substancji eksploatacyjnych, tacy jak autocaros.pl wiedzą, że zagotowanie płynu do wspomagania skutkuje nagłym pogorszeniem możliwości manewrowania autem. Zapowietrzony układ może być spowodowany zużyciem płynu lub jego sporym ubytkiem.

Jak samodzielnie wymienić płyn do wspomagania?

Procedura jest bardzo prosta, a do dyspozycji powinieneś mieć zbiornik na stary płyn, strzykawkę z wężykiem i nowy płyn. Najpierw wyssaj możliwie najwięcej substancji przez zbiorniczek wyrównawczy znajdujący się najczęściej pod maską i wlej go w naczynie na zdezelowany produkt. W dalszym kroku powinieneś wejść do auta i po włączeniu zapłonu skręcić maksymalnie kierownicą w prawo i znowu wypompować płyn. Kolejny etap to zmiana pozycji kierownicy na maksymalnie w lewo i ponowne wyssanie płynu.

Dolewając płyn, pamiętaj, by nie uruchamiać silnika! Najpierw wlej tyle płynu, by jego poziom mieścił się między stanem minimalnym a maksymalnym i ponownie pokręć kierownicą od prawej do lewej. Następnie sprawdź stan płynu i go uzupełnij. Na koniec możesz odpalić silnik i znowu skręcać kierownicą od prawej do lewej kilkukrotnie i ponownie zmierzyć jego poziom. Jeżeli jest go odpowiednia ilość, możesz uznać, że praca została zakończona.

Wiesz już, jakie są objawy zużytego płynu do wspomagania i w jaki sposób możesz go wymienić. Pamiętaj, by wybierać produkty sprawdzonych marek. Szerokiej drogi!